Miten hoitaa pysti toimistolle Grand Onesta? Sen huippuduunin lisäksi työn esittelysivu pitää laatia niin, että tuomaristo varmasti ymmärtää työn lähtökohdat ja kaikki sen hienoudet.
Alla topvinkit esittelysivujen laatijoille.
1. Kattava kuvausteksti
Tuomaristo arvioi töitä lähes kaikissa sarjoissa neljällä kriteerillä: Strategia, Luova idea, Toteutus, Tulokset. Varmista, että tuomaristolla on riittävästi eväitä arvioida työ KAIKILTA näiltä neljältä kantilta. Jostain kriteeristä voi olla enemmän asiaa kuin toisesta, ihan ok. Kaikista pitäisi kuitenkin olla jotain.
2. Älä luota vain videoon
Monet laittavat esittelysivuille case-videoita. Tämä hyvä. Suosittelemme kuitenkin naputtelemaan ainakin tärkeimmät asiat auki myös tekstiin – helpottaa tuomaristoa erityisesti tuomarointitilaisuudessa.
3. Muista linkittää
Muista laittaa linkki/linkit arvioitaviin töihin NÄKYVÄSTI esille, jotta tuomareiden ei tarvitse etsiä niitä suurennuslasin kanssa leipiksestä. Linkki voi hyvin olla sekä sivun ylä- että alaosassa.
4. Ne tulokset, ne tulokset
Tuloksista saamme tuomareilta eniten palautetta. Joka vuosi. Tuloksia ei löydy esittelysivuilta, ne ovat epäselvästi, ne eivät ole relevantteja, tms. Varmista, että kerrot tuloksista sen minkä voit ja että esitystapa on selkeä. Ja muista, että tuomareita kiinnostaa konkretia – se, että tavoitteet ylitettiin 50-prosenttisesti kertoo aika vähän.
Arkaluontoisimpia tuloksia EI TARVITSE kertoa kuin tuomareille. Ne voi editoida pois esittelysivulta ennen sivujen julkaisua.
Huom. Markkinointiviestintäkategorioihin osallistuvien töiden esittelysivuilla mainitaan usein tavoittettavuus ja iso luku. Käytännössä kyse on kuitenkin lähes aina POTENTIAALISESTA tavoitettavuudesta. Ole tarkkana tämän kanssa.
5. Ole tuomari
Useaan kategoriaan ilmoitetulle työlle voi tehdä yhden yhteisen esittelysivun, no problem. MUTTA mieti itsesi tuomarin saappaisiin. Onko esittelysivulla viestitty sel-ke-äs-ti mitkä sisällöt kisaavat missäkin kategoriassa ja aukeaako työn kuvaus eri kategorioiden tuomareille? Jos ei, editoi sivua vielä kerran, ja varmista, että kunkin kategorian tuomarit löytävät sieltä omansa.
6. Somet hyvin esille
Muista linkit, jos työhön kuuluu some-elementteja. Linkkaa kanavaan, jos se relevanttia. Jos ei, niin linkkaa yksittäisiin elementteihin (esim. yksittäiseen Insta-postaukseen). Jos sisältö ei enää löydy somesta pistä kuvat some-elementeistä – ja riittävän isoina, jotta tuomariston ei tarvitse tihrustaa.
7. Budjetti esille – ainakin tänne
Huomaathan, että jos työsi on ilmoitettu ”Tuloksellisin kampanja” -kategoriaan, tuomaristo olettaa näkevänsä budjetin. Tuomareita kiinnostaa kampanjan kokonaisbudjetti niin, että media sekä suunnittelu & tuotanto on eritelty. Kuten yllä jo todettu, budjetin voi editoida pois ennen sivujen julkistusta.
Siinä se. Onnea matkaan.
Early Bird -deadline ilmoittautumisille on torstaina 16 tammikuuta 2025. Varsinainen deadline siitä viikon päästä, 23. tammikuuta.
Työn esittelysivun pitää olla pystyssä työn ilmoittautumis-deadlineen mennessä (=jos ilmoitat työn Early Birdinä, pitää esittelysivun olla kuosissa 16.1. klo 23.59).
Jos esittelysivuihin liittyen tulee kysymyksiä, niin Grand One -kisaorganisaatio auttaa mielellään (rami@grandone.fi tai 050 352 4847).